Tuesday, July 19, 2011

dont give up..! ^^


salam dan selamat petang dari kota Cairo yang tengah panas dengan suhu sekitar 37 darjah celsius..huhu..^^ ditambah lagi dengan kekurangan pokokan disini..memang panas abes arh..! but still xguna fan..haha superb tak? 

tamat sudah exam histos, it was the worst..susah..aku mengaku..sangat susah..especially bahagian essay..but then, apa boleh buat? berserah je lah kat Allah..Allah knows the best..apa pn result, better Allah redha than make it as istidradj, nauzubillah.. 


Setiap orang dalam dunia nie ada ujian dia masing-masing, kalau tak ujian daripada sudut sedih, maybe dalam bentuk kegembiraan..kan..? Kalau dalam bentuk kesenangan nie, Allah nak uji, sama ada kita ingat ke tak kat Dia waktu kita senang..the facts, lumrah manusia akan ingat kat Allah waktu susah je..itu lumrah, tak tahulah kalau korang bukan jenis macam tu..hihi, but beware..Ujian Allah waktu senang adalah lebih berat compare to waktu kita susah..


But then..Allah consider jugak ujian yang Allah nak bagi kat kita tu..Dia tak akan uji hamba dia melainkan dalam kemampuan hamba Dia tu..so, kalau korang rasa ujian korang tu berat sungguh, think bout it again, you are the one who can bear it..be proud of yourself..! Allah pilih hangpa..be patient, bersabar then follow the flow sambil berdoa dekat Allah supaya permudahkan ujian tu..insya Allah semua akan dipermudahkan..then darjat korang akan di'upgrade ke lebih tinggi lagi kalau korang betul-betul bersabar dan Ikhlas dalam ujian tu..^^ sampai satu tahap..akan dapat kemanisan Iman..
ini yang semua orang Islam ingin kan..

ps: kita dapat detect kalau sorang tu dah dapat halawatul iman ke tak, melalui percakapan pun dah boleh..:) i dont talk meaninglessly..but based on experience..let's keep praying sampailah kita boleh sampai tahap tu..insya Allah..


0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites