Thursday, July 28, 2011

the alexandria..! ^^


Bismillah dan salam sejahtera,
tp kali nie, laen sket, dari alexandria, dengan suhu a little bit rendah daripada cairo, dengan angin yang sejuk dek laut mediterranean utk readers ^^..lama tak update blog..sebab sibuk dengan final exam, even sekarang pn, still tak abes exam lagi..heh, ada gap 3 hari lagi before next paper..that's it Human Right..! apa ada hal dengan human right? ermm..melalui belekan kali pertama aku, ada berpuluh artikel dengan principle untuk diketahui..huhuh, dengar kata Israel yang cadangkan human right nie..huh! last2 diorang sniri tak ikut..ish2, mmg dasar Yahudi..

Alexandria, tak pun iskandariah memang perghh! hahah, agak laen daripada Cairo..erm, dari segi suhu tu memang lah..aku maksud kan kat snie, daripada sudut ketamadunan..hehe, in fact, sampah kat snie pun kurang lah..walaupun mmg ada jugak, tak kira la, kat mana2 pn, mesti ada jugak si penggemar buang sampah nie..hehe, nak guna istilah apa untuk orang-orang camnie? sakai? huh! tak baek lah..'honhonhonhonhon' pun kurang kat snie..sesuai untuk sapa2 cari ketenangan kat snie..

ini pun kubu salahuddin jugak, kat cairo pun ada satu..

laut mediterranean

Just itulah, lumrah yang biasa, kalau nak merantau tempat orang, kena la taw atau kuasai bahasa diorang, barulah senang nak survive..hehe, jgn jadi cam aku, arab pun still syuwayya-syuwayya lagi, even dah setahun kat snie..so, aku pun susah nak survive kat snie..despite perangai pak arab yg cakap berbelit-belit cam ular sawo kenyang..huhuh -dia stop kat tempat laen- hampeh tol, susah aku nak cari rumah abg aku kat snie..thanks arabs..!

But then, still jugak aku berjaya sampai kat umah my dear bro..jeles aku, cemana dia leh dapat rumah betol2 kat tepi laut..? erm..maybe tu lah..rezeki dah diaturkan kan? so..hehe, nak jeles pn tak guna, erm, aku mengaku, sangat selesa kat snie..no sweat at all, sodap kalau nak tito..huhuh

Erm..sampai aje, as promised, terus streaming football match Malaysia lawan Singapura..hahah, memang, aku agak fanatik dengan bola nie..tambah2 kalo libat kan match Malaysia dengan team2 kat asia tenggara..
-lebih-lebih lagi dgn IndoMee..huh, arh, Indonlah- coz I want Malaysia to be at the first ranking for AT..
Safee Sali, what a player..bagi sinar kat Malaysia, but then..defenders? apa korang buat? senang-senang aja korang hilang sinar tu kan? sakit hati aku!! Thumbs Up to apex..way to go..-kalo tak sebab apex, aku rasa, Malaysia akan bolos lebih banyak..


kuda kereta=LE 500? tak logik pak cik! hehe..

Then..malas nak ingt match tu..aku hilang kan dengan meronda dengan kereta kuda keliling alex nie..huh, best gak naek keta kuda..cuma, asa bersalah sebab asa cam ganggu traffic je, but ahh pedulikan!..ye arh..pak cik arab tu 'drive' kuda dia betul-betul tengah jalan..terbaek!! way to goo! heheh..selamba jah pak cik nie..tapi time nak bayar tu..pak cik nie a bit onar..geram aku, yeah..harganya mencecah sehingga 500 genih..ape da..apa pak cik nie pke aku nak bayar kot?? no way!..tak logik tol..

kat snie pun ada kedai seafood yang pergh! winRAR..best, superb, awesome..apa lagi yg blogserius selalu guna?? aaa..da tak ingt..haaa, trolololololol..sangat nice restoran tu..erm..bentuk dia panjang..-ada ke bentuk panjang- kita pilih ikan or udang banyak mana yang kita nak..then, tunggu kat tarabeza yang masih kosong..tapi, malam nie meja penuh laa..the arabs penuh malam nie...almaklumlah cuti esok..huhu, aku tengok makanan yang diorang ambil tu, actually bukan nak makan, tapi, mentekedarah..! yeah, sngt luar biasa jumlahnya! maybe sebab tu kot badan diorang kuat n beso..logik gak kan? 

amacam?? kalo bulan puasa barula menguji keimanan ;)

Ceteka apa yang best kat alex?? laut! yeah that's it..laut mediterranean..rugi la kalo datang kat alex kalo tak terjun..jom terjun ?? keh2..will be done!iA..HR? er..nanti dulu kot..^^'

mmg eyes-catching abes lah..

wait for me there! nice!:)


4 comments:

xsangka aku kuda pun boleh d 'drive'..n org arab pandai ckp guna bahasa ular sawo kenyang....:P

er..hehe, xtaw nak cakap kuda tu cna..hehe, kalo tunggang, dia xda carrier kat blkg tuh..so aku taram drive jelah sbb ada carrier..ngehh2..

awat xnek kuda trus,leh jd salahudin al-ayubi trus,heheh...anyway nice blog n this my 1st comment coz i never been blog follower before...bpa lma p alex?cam kejap ja?

haha, mekasehh..nak naek jugak..tp, pak cik tu tak dak..so, naek yg ada carrier ja..erm, g sehari jea..sbb still ada peksa..english dgn human right esok..tu ar..lau x, mmg nak stay lama g kat sana..T.T

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites